close

İnsanın ukalasını çekmek  zordur. Hepimizin hayatında ukala insanlar vardır ya da en azından bir dönem o tip birileri ile karşılaşırız. İnsanın ukalası hayatı zorlaştırır. Herşeyi ben bilirim, ben anlarım edası bir süre sonra çekilmez hale gelir. Hatta çoğu zaman ‘bi sus be adam. Bırak da biz seni takdir edelim’ diye bağırmak isterim bu tip arkadaşların yüzüne. Ama markanın ukalası daha da can sıkıcıdır.

Bu markalar kendilerini vazgeçilmez olarak görürler. En iyi hizmeti kendilerinin verdiğini düşünür ve müşteriyi velinimet değil yolunacak kaz konumuna koyarlar. Onların sonu   gözden düşmek, pazar payı kaybetmek ve silinip gitmekten başka bir şey değildir. Bir süre (bu bazen birkaç yıl bazen de birkaç aydır) en iyi hizmeti vermek, pazarda üstün konumda bulunmak, rakiplerin ötesinde olmak onlara bu hakkı verir ya da verdiğini sanırlar. Bu tip markaları belli bir süre mecburen de olsa kullanır ve hayatımızda yer veririz. Ancak bir süre sonra kan emici olduklarını anlayınca bir şekilde onlardan kurtulmanın yollarını ararız.

İşte hiçbir yerde bulamayacağınız ukala markadan korunma stratejileri:

  • Bu tip markalardan aldığınız hizmetlere çok dikkat edin. Faturadaki en ufak şüpheli hareketi sorgulamaktan kaçınmayın. Yanlış gönderilen ödemeler karşı inatçı olun. Gerekirse tüketici mahkemelerine başvurmakla tehdit edin. İnat etmeyi sürdürürlerse mahkemeye başvurun.
  • Bu markalarla olan iletişimlerinizde her fırsatta rakip markaların ismini telaffuz edin. Ufak tefek bloflerin zararı olmaz. Ama tadını da kaçırmayın.
  • Yolunacak kaz olmadığınızı, her fırsatta hakkınızı arayabileceğinizi hatırlatın. Özellikle Bakanlık ve mahkeme nezninde yapılacak şikayetlerde bu markalara ciddi cezalar verilebileceğini unutmayın. Haklıysanız güç sizdedir.
  • Tüm çabalarınız sonuçsuz kalıyorsa alternatif markalar arayışına girin. Bu konuda araştırma yapın ve aktivist olup hızlı hareket edin.
  • Paranın kolay kazanılmadığı bir devirde yaşadığınızı unutmayın. Kim olursa olsun sizi yolunacak kaz gören zihniyetlere izin vermeyin.

Temel olarak önerebileceğim çözümler bunlar.  Bu markalar eninde sonunda piyasadaki itibarlarını kaybedeceklerdir. Ukala olmak ne insanlara ne de markalara uzun vadede bir fayda getirir.

Tags : faturainsanmarkaözgür çetinukala

Bir yorum yazın