close

Her ay 75 TL gelen cep telefonu faturanız anlamsız yere 80, 85 ya da 90 TL geliyor. Operatörünüzün çağrı merkezini arıyorsunuz ve ‘Mobile Ödeme ile …. satın almışsınız’ bilgisi veriliyor. Böyle bir satın alma yaptığınızı hatırlamıyorsunuz. Ama ödeme iptal edilemiyor. Mobil Ödeme servisini kapattırıp bir daha bu sorundan kurtuluyorsunuz.

Yukarıdaki senaryo kulağa farklı gelse de hemen hemen her gün birçoğumuzun yaşamasının muhtemel olduğu bir durum. Çünkü cep telefonlarında Mobil Ödeme özelliği standart olarak açık geliyor.

Satın aldığımız bir ürün ya da hizmetin bedelini GSM operatörünün faturası üzerinden Mobil Ödeme altyapısı ile alma fikri teoride güzel. Ancak pratikte yaşadığım bazı sorunlar sistemde tüketici aleyhine açıkların bulunduğunu düşünmeme yol açtı.

Son aylarda başıma iki kez gelen Mobil Ödeme sorunlarından sonra bu konuda bir kaç kelam etme gereği duydum. Bilmeyenler için kısa bir bilgi vereyim: Mobil Ödeme cep telefonu faturası üzerinden ödeme yapmanızı sağlayan bir yöntem. Bu sayede bir şey satın alırken o ürün ya da hizmetin bedeli otomatik olarak faturanıza yansıyor. Yani faydalı bir hizmet. Özellikle kredi kartı ve benzeri yöntemlerle uğraşmak istemeyenler bu sistemi sıklıkla kullanıyor.

GSM operatörünüz Türk Telekom ise Mobil Ödeme'yi iptal ettiğinizde yukarıdaki gibi bir SMS alıyorsunuz.
GSM operatörünüz Türk Telekom ise Mobil Ödeme’yi iptal ettiğinizde yukarıdaki gibi bir SMS alıyorsunuz.

İki farklı hattımda iki farklı zamanda kızım telefonla oynarken bir şekilde Mobil Ödeme servisini kullanmış. Elbette burada kullanıcı olarak benim de hatam var. Fakat Mobil Ödeme sisteminde herhangi bir onay mekanizmasının olmaması, tek bir tıklama ile anında faturadan belli bir miktar (benim örneğimde 2 kere 15’er TL, bir kere de 5 TL) düşmesi ve ödemenin iptal edilemiyor olması önemli sorunlar. Ayrıca bazı art niyetli oyun ve uygulama geliştiricilerin bu açıkları kullanarak haksız kazanç elde ettiğini de düşünüyorum. Konuyla ilgili Şikayetvar sitesindeki şikayetleri okuyabilirsiniz.

Bu şikayetlerden anladığım kadarıyla operatörler olayın farkında ve onları aradığınızda Mobil Ödeme’yi hemen kapatıyorlar. Fakat siz bu ödemeyi geri istediğinizde alamayacağınız bilgisini veriyorlar. Gerçekten de bu tarz ödemeler geri ödenmiyor (en azından ben geri almayı başaramadım). Ancak standart olarak açık gelen bir özellik olduğundan her yeni abone ya da bu olay başına gelmeyen abonelerin böyle bir riski var.

Benzer şikayetleri zaman zaman sosyal medya da duyuyorum. Yanlışlıkla tıklanan (ki bu tarz yanlışlıklar biraz uygulama geliştiricinin ya da tasarımcının bilerek yaptığı küçük numaralardan da kaynaklanıyor) linkler ya da uyarı vermeden fatura eklenen rakamlar insanları mağdur ediyor.

Bu konuyla ilgili bazı önerilerimi de aşağıda sıralıyorum. Gerek operatörler, gerekse sektörü düzenleyen kurum BTK bu konuda adımlar atabilir ve hatta atmalıdır:

  • Bu servis standart olarak kapalı gelebilir
  • Mobil Ödeme için ek bir onay mekanizması olmalı. Kredi kartlarında olduğu gibi SMS onayı iyi olur
  • Bilgi dışında yapılan Mobil Ödemeler sonradan iptal edilebilmeli.

Bu önerilerim ne kadar dikkate alınır bilemem. Fakat biz kullanıcılar da bazı önlemlerle bu tip sorunların önüne geçebiliriz. Benim ilk önerim hemen şu anda hattınıza tanımlı olan bir Mobil Ödeme varsa iptal etmeniz. Aşağıda 3 operatör için de verdiğim bilgileri kullanarak anında Mobil Ödeme’yi kapatabilirsiniz.

Mobil ödemeyi iptal etme

Her üç operatörde de standart olarak açık gelen Mobil Ödeme özelliğini her birinin çağrı merkezlerini arayarak kapatabiliyorsunuz. Ayrıca aramayla uğraşmak istemiyorsanız her bir operatör için SMS göndererek bu servisi kapatmanız da mümkün. Tabi gerekli bir durumda bu servisi tekrar açtırmak için de yine bu operatörlerin çağrı merkezlerini arayabiliyorsunuz.

Vodafone’da Mobil Ödeme kapatma

Vodafone Mobil Ödeme Servisi’ni kapatmak için MOBILODEME KAPAT yazarak 7878’e SMS gönderebiliyorsunuz.

Turkcell’de  Mobil Ödeme kapatma

Turkcell’de MOBILODEME IPTAL yazıp 7777’ye SMS göndermeniz yeterli olacaktır.

Türk Telekom Mobil Ödeme kapatma

Türk Telekom’da ise mobil ödeme kapatmak için MOBİLODEME İPTAL yazıp 5555’e SMS göndermek gerekiyor.

Mobil Ödeme konusu sıkıntılı bir durum olma yolunda ilerliyor. Operatörler küçük önlemlerle müşterilerinin bu konudaki mağduriyetini giderebilir. Bunu yapana kadar siz her ihtimale karşı bu servisi kapattırırsanız iyi olur. Mağdur olmamak için bu tavsiyemi dinleyin.

Sizin de Mobil Ödeme konusunda yaşadığınız bu tarz bir durum varsa bu yazıya yorum olarak ekleyebilirsiniz.

Tags : akıllı telefonfaturaGSMhizmetmobil ödemeoperatörözgür çetinservisteknolojitelefontürk telekomturkcellvodafone

5 yorum

  1. Bendende çekilmiş4 adet turk telekom tarihleri ise 2018/2017 musteri hizmetleriyle görüştümkkayıt açtılardonus ol madi neyapmam gerek

  2. Bende bu ay tarife değiştirdim her ortalama 70 lira gelen faturam bu ay 130 TL gelmiş

  3. Faturam 35 TL yerine 61 TL geldi apple müzik üyeliği otomatik başlamış

  4. GOOGLE HESABIMA MOBİL ÖDEME KAYDETMİŞTİM VE AYLIK 8 TL ÖDEME GERÇEKLEŞTİRİLİYORDU. FAKAT HESABIM ÇALINDI VE BENDEN İİZN ALINMADAN AYLIK FATURAMA YANIYOR ÜCRET. KAPATMAYA ÇALIŞTIM FAKAT KAPANMIYOR. HATTIM VODAFONE VE 7878 E MOBİLEODEME KAPAT DİE MESAJ ATMAMA RAĞMEN AYLIK BENİM ÇALINAN HESABIMDA 8 TL KESMEYE DEVAM EDİYOR. NE YAPMALIYIM ? FATURAMA YANSIYOR HER AY . HESABIMI FATURA MA YANSIDIGI İÇİN GERİ ALABİLİR MİYİM ? . ALAMIYORSAM DA ÜELİĞİMİ NASIL İPTAL ETTİREBİLİRİM ?

Bir yorum yazın